مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 آبان 1399 ساعت 09:302020-11-07سياسي

نقش و کاربرد دیپلماسی عمومی در نظام بین الملل 


لازم است به منظور تبدیل کثرت به وحدت در زمینه هماهنگ سازی کارکردی، مراکز تصمیم گیری در حوزه دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران، - یک کارشناس روابط بین الملل گفت: لازم است به منظور تبدیل کثرت به وحدت در زمینه هماهنگ سازی کارکردی، مراکز تصمیم گیری در حوزه دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به تشکیل شورای عالی دیپلماسی عمومی زیر نظر وزارت امورخارجه اقدام بایسته انجام شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پارسا جعفری در یادداشتی با عنوان نقش و کاربرد دیپلماسی عمومی در نظام بین الملل نوشت: دیپلماسی عمومی ناظر بر عمومی بودن موضوعات، ابزارها، مخاطبان و تاثیرگذاری تلاش هایی است که دولت ها، سازمان های غیر دولتی و نمایندگان جوامع مدنی برای تحقیق و تأمین اهداف و منافع ملی خود در سطح فراملی و بین المللی انجام می دهند.

عمومی و سیال بودن مفهوم دیپلماسی عمومی در مقایسه با دیپلماسی رسمی باعث تغییر و تنوع در روش ها و ابزارهای مورد استفاده آن شده است که در یک کشور نسبت به کشور دیگر بسیار متفاوت است.

واقعیت این است که دیپلماسی سنتی امروزه به تنهایی نمی تواند در تامین منافع ملی کشورها نقش ایفا کند، لذا دیپلماسی رسمی بدون وجود و همراهی دیپلماسی عمومی همانند پرنده ای با یک بال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش و کاربرد دیپلماسی عمومی در نظام بین الملل 

نقش و کاربرد دیپلماسی عمومی در نظام بین الملل